Boekhouder

Locatie: Roeselare, West-Vlaanderen
Datum Geplaatst: 15-03-2016
Het sociaal verhuurkantoor regio Roeselare vzw werd eind 2006 opgericht op initiatief van de stad Roeselare en met de gemeenten Hooglede, Lichtervelde, Ardooie, Moorslede en Staden als deelgenoten.
Het SVK is erkend en wordt gesubsidieerd door de Vlaamse overheid. Daarnaast verlenen de lokale besturen van het samenwerkingsverband een jaarlijkse werkingstoelage.

Het SVK heeft tot doel woningen te verhuren aan personen of gezinnen voor wie het moeilijk is op de gewone private huurmarkt een kwaliteitsvolle en betaalbare woning te vinden.
Dit kan het SVK realiseren door woningen in huur te nemen van particuliere eigenaars en door te verhuren aan sociale huurders.

 
Momenteel is het SVK op zoek naar een Boekhouder.


Wat houdt het werk in?

De boekhouder staat in voor een aantal uitvoerende taken (facturatie, betalingen, boekingen, opvolgen diverse financiële verrichtingen, verwerken maand – en loonstaten). Hiernaast voert de boekhouder beheersmatige taken uit zoals de voorbereidingen van de begroting en het opmaken van financiële meerjarenprojecties. De afhandeling van de jaarrekeningen gebeurt door de boekhouder in samenspraak met een extern kantoor. In een latere fase kan dit eventueel door de boekhouder afgewerkt worden.

Wat zijn de verantwoordelijkheden?
  1. Uitvoerende taken: 
  • Boeken van aankoop – en verkoopfacturen
  • Opvolgen van betalingen
  • Financiële rapportage subsidiedossiers
  • Voorbereiden (en eventueel opstellen) van de jaarrekeningen
  • Eigen administratie voeren
  • Voorbereiden van het financieel verslag en dit toelichten op bestuursvergaderingen
  • Verzekeringsdossiers
 
  1. Financiële beheerstaken:
Opvolgen van:
  • Investeringen en afschrijvingen
  • Inkomsten van subsidiedossiers
  • Financiële controle toezicht sociaal verhuurkantoor
 
  1. Taken ter ondersteuning van het financieel beleid van de organisatie: 
  • Opvolgen diverse richtlijnen van subsidiërende overheden
  • Opmaak en opvolging begroting
  • Financiële meerjarenprojecties
  • Financiële adviezen
  • Ondersteuning bij onderhandelingen met lokale overheden
  • Maandelijks verslag maken voor het dagelijks bestuur
Wat verwachten we?
  • Diploma niveau bachelor in een relevante richting
    (bv bedrijfsmanagement: accountancy – fiscaliteit)
  • Goed financieel inzicht
  • Goede kennis informatica
  • Kennis FiadPro is een meerwaarde
Wat zijn je kwaliteiten?
  • Punctueel en nauwkeurig kunnen werken
  • Zuinig en doelmatig omspringen met overheidsgelden en uitrusting
  • Stipt procedures volgen
  • Nauwgezet en nauwkeurig zijn
  • Zin voor verantwoordelijkheid en zelfstandig kunnen werken
  • Teamspeler
  • Goed zijn in rapportage
  • Discreet en tactvol zijn
 
Wat bieden wij jou?
  • Contract onbepaalde duur (PC 319.01)
  • Extra legale voordelen: maaltijdcheques
  • Contract 4/5 den of voltijds
  • Kantooruren
  • Ruime verantwoordelijkheden in een dynamisch team
Hoe solliciteren?
CV en motivatie stuurt u naar Mevr. Machteld Demeulenaere en Dhr. Steven Vanderiviere: machteld@svkregioroeselare.be ; steven.vanderiviere@quest-it.be .
Er volgt een eerste screening via het cv en de motivatiebrief. Weerhouden kandidaten krijgen een uitnodiging voor een gesprek. In een tweede fase kan er een assessment volgen.



Procedure
Solliciteren t.e.m. 20 mei 2016
Indien weerhouden zal u worden uitgenodigd voor een gesprek op het kantoor van Quest-it te Roeselare. Deze gesprekken gaan door op vrijdag 27 mei 2016.
Weerhouden kandidaten zullen worden uitgenodigd voor een testing op vrijdag 3 juni 2016.

In de laatste fase zal een gesprek voorzien worden met de directie van het SVK. Dit gesprek zal doorgaan op  vrijdag 10 juni 2016. 
of
this job portal is powered by CATS